Ποιοι δεν θέλουν την ανάπλαση της Πανεπιστημίου;

Published On 24 November 2014 | By Θέμος Ρίζος | Θέμος Ρίζος

Δεν είναι οι Βρυξέλλες που «σαμποτάρουν» το έργο. Είναι ο μέσος Ελληνάρας.

Η απένταξη της ανάπλασης της Πανεπιστημίου και της επέκτασης του τραμ από το ΕΣΠΑ 2014-2020 προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Πολλοί απογοητεύτηκαν. Άλλοι -μάλλον περισσότεροι- εξέφρασαν την ικανοποίησή τους.

Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία είναι απαραίτητο να κάνουμε εξαρχής μία διάκριση: υπάρχουν άνθρωποι που είχαν σοβαρά επιχειρήματα εναντίον του έργου, κυρίως όσον αφορά στις (κυκλοφοριακές, κυρίως) επιπτώσεις που θα είχε στο κέντρο της Αθήνας, και που ζητούσαν να εξεταστούν εναλλακτικές (όπως η πεζοδρόμηση της Σταδίου).

Και υπάρχει ο μέσος Ελληνάρας.

Σταχυολογώ από τα σχόλια στα σχετικά άρθρα του Βήματος που δημοσίευσε πρώτο την είδηση (χωρίς επεμβάσεις στην ορθογραφία):

«Ευτυχώς! […] Οχι αλλο Τριτση ,Μπιρμπιλη και λοιπους κουλτουροβλαχομοντερνοοικολογους!»

«Αυτη η αηδία με τις γραμμές του Τραμ και τα καλώδια απο πάνω θα γεμίσουν τη Πανεπιστημίου?»

«είναι δυνατόν να πλημμυρίζει η Αθήνα στις νεροποντές και εμείς να υλοποιούμε έργα βιτρίνας με μάρμαρα και κάγκελα …»

«Πάλι καλά […]. Έτσι θα μπορεί ο κόσμος να συνεχίσει να κυκλοφορεί στην καλύτερη ίσως λεωφόρο του κέντρου της Αθήνας αργά το βράδυ, χωρίς να πέφτουν σε βαποράκια, ναρκομανείς και σκηνίτες.»

«Κλάψτε βδέλλες καθηγητάκοι τού Τ.Ε.Ε. καί τού Ε.Μ.Π., ανίκανοι καί άχρηστοι πού επί 65 χρόνια από τό ’49 δέν φτιάξατε τήν Αθηνών – Πατρών. Θέλατε καί ανάπλαση. Μόνο πλημμυρίζοντες στήν πρώτη ψιχάλα καρόδρομους είστε ικανοί νά σχεδιάσετε[…]. Παράσιτα, μηχανευτήκατε έναν ακόμα τρόπο νά παχύνετε τούς Τραπεζικούς σας.Λογαριασμούς Ευτυχώς αυτήν τήν φορά δέν σάς έκατσε!»

Υπάρχουν πολλά ακόμη αντίστοιχα -και χειρότερα- σχόλια. Όσα δεν είναι απλές προσβολές στους «κουλτουροβλαχομοντερνοοικολογους» (sic) χαρακτηρίζονται από τα γνωστά, χαρακτηριστικά ελληνικά, άλματα λογικής.

AnaplasiPanepistimiou1

Λένε λοιπόν, ότι επειδή κάποιοι πεζόδρομοι έχουν συνδεθεί με την παραβατικότητα, αν προχωρήσει η ανάπλαση θα γεμίσει η Πανεπιστημίου «βαποράκια, ναρκομανείς και σκηνίτες». Υποστηρίζουν ότι επειδή τα δημόσια έργα υπήρξαν διαχρονικά κατ’ εξοχήν πεδίο δράσης των μιζαδόρων, αναπόφευκτα κάποιοι θα «πάχυναν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς» από το συγκεκριμένο σχέδιο. Και φυσικά φτάνουν στο απόγειο της ανορθολογικής μεμψιμοιρίας: «Φτιάξτε πρώτα την Αθηνών – Πατρών / τα αντιπλημμυρικά έργα / το Μετρό και μετά “έργα βιτρίνας με μάρμαρα και κάγκελα” (sic)».

Συγκρίνουν την ανάπλαση συνολικού προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ με την εθνική οδό Αθηνών Πατρών (αρχικό προβλεπόμενο κόστος 2,18 δισεκατομμυρίων ευρώ- παραμένει άγνωστο που θα φτάσει μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα), με τη γραμμή 4 του Μετρό (1 δις ευρώ μόνο για τους 9 πρώτους σταθμούς, συνολικός προϋπολογισμός 3,3 δισεκατομμυρίων) και με τα αντιπλημμυρικά έργα (τουλάχιστον 2,5 δις ευρώ μόνο για την Αττική, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Περιφέρειας).

Είναι σαφές ότι το πραγματικό πρόβλημα των χαιρέκακων υπερασπιστών της μιζέριας δεν είναι το κόστος, ούτε οι φόβοι για τις μίζες, ούτε η παραβατικότητα. Δεν θέλουν την «αηδία» του (καθαρού και ασφαλούς) Τραμ. Δεν θέλουν τα «ενοχλητικά» ποδήλατα. Δεν θέλουν τα «μάρμαρα και κάγκελα» των νέων χώρων πρασίνου.

Και δεν τα θέλουν όλα αυτά, γιατί καλές οι αναπλάσεις, αλλά δε νοείται για αυτούς άλλος τρόπος να περνάνε από το κέντρο παρά με το αυτοκίνητο. Αν μπορούσαν, θα καταργούσαν μέχρι και την πεζοδρόμηση της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Ας ξεκαθαριστεί για άλλη μία φορά: όλες οι σοβαρές ενστάσεις στην ανάπλαση της Πανεπιστημίου πρέπει να συζητούνται, ειδικά όταν συνοδεύονται από αντιπροτάσεις. Αλλά όσοι προτιμούν να μην αλλάξει τίποτα, επειδή ανησυχούν μόνο για την «ελευθερία» κίνησης των Ι.Χ., ας το πουν ανοιχτά. Οι υπόλοιποι που θέλουμε καλύτερες και πιο φιλικές στο περιβάλλον δημόσιες συγκοινωνίες, περισσότερο πράσινο, ποδηλατοδρόμους, επιστροφή της ρημαγμένης εμπορικής δραστηριότητας, με λίγα λόγια ένα πιο ανθρώπινο κέντρο, δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.

ΥΓ. Ούτως ή άλλως, δυστυχώς για όλους τους «ειδήμονες» στις διαδικασίες έγκρισης έργων από την Ε.Ε., στην ανάπλαση δεν μπήκε οριστικά καμία «ταφόπλακα από τις Βρυξέλλες», όπως επιβεβαίωσε το υπουργείο Υποδομών.

Like this Article? Share it!

About The Author

: Σπούδασε Διεθνείς Σχέσεις, Θεωρία Συγκρούσεων και Δημοσιογραφία. Έχει εργαστεί, μεταξύ άλλων, σε ερευνητικές και ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ και της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης (ARD).