Είναι ο DJ rock star;
O Παντελής, ο Άγγελος, η Ντάνα και ο Γιώργος -ή αλλιώς Upsetter, Panokas, Dana, George Nikas- είναι από εκείνους τους ανθρώπους που πολλές φορές μπορεί να τους έχεις φωνάξει μεθυσμένος «Μπράβο στον DJ!». Επίσης, μπορεί να τους έχεις δει live σε κάποια συναυλία ή φεστιβάλ: Amniac, Le Page, Zebra Tracks, Black Hat Bones, Noise Figures και άλλες μπάντες είναι άμεσα συνδεδεμένες με τα παραπάνω ονόματα. Με λίγα λόγια, είναι μουσικοί που κάποια βράδια επιλέγουν τι θα ακούσει ο κόσμος ενώ πίνει το ποτό του.
O Bάτραχος μίλησε μαζί τους για το ροκ-σταριλίκι, το DJ-ιλίκι, το ξεφτιλίκι και άλλα που δεν τελειώνουν σε -ίκι.
Σε μια Αθήνα γεμάτη μπαρς, η επιλογή του χώρου διασκέδασης κρίνεται και από το ποιος βάζει μουσική εκεί όπου πρόκειται να πας. Συνήθως, είναι κάποιος φίλος αλλά πολλές φορές τρέχεις να ακούσεις τον τάδε DJ που ξέρεις ότι θα σε κάνει να χορεύεις όλο το βράδυ με το Shazam ανοιχτό. Ο Γιώργος από τους Zebra Tracks και τους Noise Figures, πάντως, δε θεωρεί τους εγχώριους DJs rock stars, ενώ η Ντάνα των Le Page πιστεύει ότι υπάρχουν DJs που χαίρουν παρόμοιων αντιδράσεων. Ο Άγγελος (Black Hat Bones), από την άλλη, λέει ότι ροκσταριλίκια μπορούν να γίνουν παντού, «όπως αυτά που έκανε η γιαγιά μου στην κουζίνα».
Panokas (Black Hat Bones)
Συγκρίνεται άραγε η αίγλη των decks με τη δύναμη του stage; Kαι οι τέσσερις συμφωνούν ότι το να παίζουν μουσική live είναι από τις καλύτερες εμπειρίες, αν και η Ντάνα τονίζει ότι «και στις δύο εκθέτεις ένα κομμάτι του εαυτού σου και αυτό είναι το στοιχείο που ενώνει ένα DJ με ένα μουσικό».
Το σίγουρο είναι ότι τόσα χρόνια στις συναυλίες και στη νυχτερινή ζωή ο καθένας έχει πολλές ενδιαφέρουσες ιστορίες να διηγηθεί, όπως τότε που ο Γιώργος ήρθε αντιμέτωπος με έναν «ντυμένο κάπως σαν biker, με όλο τον τον εξοπλισμό και το μαλλί και μου είπε: “Γιώργο σήμερα παίζεις καλά. Τις προάλλες μας γ@μησες. Ούτε μια αλλαγή στην οκτάβα”. Toυ λέω “ΟΚ ρε αδερφέ, δεν κάνω κάτι διαφορετικό τώρα και μήπως εννοείς με τον ρυθμό;”. Κι αυτός απαντάει: “μην κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις γιατί κι εγώ μουσικός είμαι και αν δεν σε είχα γνωρίσει θα σε φύτευα επιτόπου (!)”».
George Nikas (Zebra Tracks, Noise Figures)
Ή τότε που σε ένα live των Black Hat Bones, κάποιοι άρχισαν να πετούν μπύρες και ο Άγγελος νόμιζε ότι έχουν απογειώσει το punk ενώ στην πραγματικότητα επρόκειτο για τραμπούκους που τους έκαναν πέσιμο για ξύλο. Ο Παντελής (κιθαρίστας και φωνή των Amniac) πάλι τονίζει ότι στο stage υπάρχει συναίσθημα ενώ στα decks γίνονται συνήθως ξεφτιλίκια, όπως μια φορά που ως Upsetter είχε ανέβει στα ηχεία του 6 d.o.g.s και χόρευε trap.
Upsetter (Amniac)
Βάζουν άραγε κομμάτια της μπάντας τους όταν παίζουν μουσική στα μαγαζιά; Ο Γιώργος και η Ντάνα ομολογούν ότι όταν θέλουν να αφουγκραστούν τις αντιδράσεις του κόσμου σχετικά με κάποιο καινούριο κομμάτι το κάνουν, ενώ ο Παντελής και ο Άγγελος δεν συμπεριλαμβάνουν ποτέ στο σετ τους κομμάτια των συγκροτημάτων τους.
DJs που είναι μουσικοί – αλλά και κοινό πολλές βραδιές της εβδομάδας, έχουν και οι ίδιοι τις προτιμήσεις τους. Ο Παντελής δε χάνει ποτέ τα πάρτυ του Postriper, η Ντάνα λατρεύει τον Χρήστο Δασκαλόπουλο γιατί «είναι ενημερωμένος, παίζει μόνο με την καρδιά του και μας μαθαίνει πάντα κάτι καινούριο», ο Γιώργος είναι φαν του Quentin και ο Άγγελος όσες φορές έχει βγεί για μπύρες τον τελευταίο καιρό πάντα καταλήγει στις μουσικές αγκαλιές του Jay V.
Dana (Le Page)
Πριν κλείσουμε, ρωτάμε τους τέσσερις ποιο κομμάτι δεν λείπει ποτέ, no matter what, από τα set τους. Ο Άγγελος και ο Παντελής δεν δυσκολεύονται: “I Don’t Mind” των MC5 και “Comfort Eagle” των Cake, αντίστοιχα. Για τον Γιώργο όμως «δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Απλά μπορεί να παίζω συχνά το “Move On Up” στο extended version ή το “LA Woman”, που είναι από τα αγαπημένα μου κομμάτια και ταυτόχρονα 8λεπτα, για να κάνω ένα διάλειμμα». Ούτε η Ντάνα παίζει πάντα κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι, όμως ορισμένες φορές μιξάρει με τον ίδιο τρόπο, «επαναλαμβάνω δηλαδή μία αλλαγή που μου αρέσει, και μπορεί και μια σειρά αλλαγών. Συνήθως, στρέφομαι στον πιο κοντινό μου εκεί τη στιγμή και λέω “άκου με τί το αλλάζω αυτό!”.»