Deaf Radio: «Το “Alarm” είναι αυτό που φαίνεται, ένας συναγερμός προς κάθε κατεύθυνση»

Published On 14 February 2017 | By Πέννυ Γέρου | Συνεντεύξεις

Δεν ξέρω τι με τράβηξε περισσότερο πιο κοντά στο πρώτο album των Deaf Radio: η pop art αισθητική του εξωφύλλου, η κραυγή ενός αγανακτισμένου – ή έτσι μου φαίνεται εμένα – άντρα, η λέξη «alarm» που με καλούσε να μάθω ως προς τι, η κοπή του σε βινύλιο, η ακρόαση του «Anytime» που με στοίχειωσε από την πρώτη στιγμή, δε μπορώ να αποφασίσω.

Το πήρε απόφαση για μένα ο Βάτραχος ωστόσο και με αφορμή το «Alarm» ανέλαβε να μάθει περισσότερα για την αθηναϊκή τετράδα που από νωρίς βούτηξε κιόλας στα «βαθιά» της ελληνικής ανεξάρτητης rock σκηνής.

Για ποιο πράγμα αρχικά σημαίνουν συναγερμό οι Deaf Radio; «Το “Alarm” είναι αυτό που φαίνεται, ένας συναγερμός προς κάθε κατεύθυνση. Περιλαμβάνει ιστορίες, σκέψεις και ανησυχίες για θέματα που αφορούν τον έρωτα και το χωρισμό, την ψυχοπαθολογία και την ψυχική αναζήτηση γενικότερα, μέχρι αμιγώς κοινωνικά θέματα. Με το τέλος των 43 αυτών λεπτών νιώθουμε πως “πατήσαμε το κουμπί” απελευθερώνοντας όλα αυτά, και θεωρούμε-ελπίζουμε πως όλοι θα βρείτε έστω και ένα σημείο ταύτισης. Εξ’ ου και ο τίτλος του τελευταίου κομματιού “…and we just pressed the alarm button”, που έδωσε και το όνομά του στο δίσκο».

Ενώ πριν δύο χρόνια κυκλοφόρησαν το πρώτο τους διπλό single, οι Deaf Radio κάνουν την επίσημη και ολοκληρωμένη είσοδό τους σε μια περίοδο που η ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, και δη η αγγλόφωνη, έχει ανοίξει ένα πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο στα μουσικά δρώμενα. Μοιραζόμενη την εμπειρία τους μέχρι τώρα από την επαφή τους με τη σκηνή μέσα από τη συμμετοχή τους σε festivals και άλλες συναυλίες σχημάτων, περιγράφουν το κλίμα όπως το ζουν οι ίδιοι: «Πράγματι, υπάρχουν και εμφανίζονται διαρκώς πολλοί νέοι καλλιτέχνες και μπάντες με εξαιρετικές δουλειές και καλοδουλεμένες παραγωγές, ενώ έχει αυξηθεί και ο αριθμός των χώρων που μπορούν να φιλοξενήσουν αξιοπρεπώς ένα gig. Επιπλέον, το πιο θετικό είναι πως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων υπάρχει ένα κλίμα αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας μεταξύ των μουσικών – πράγμα πολύ σημαντικό για όλους μας. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που κάθε εβδομάδα υπάρχει τουλάχιστον ένα πολύ ενδιαφέρον μουσικό event, με καλλιτέχνες διαφορετικού ύφους κάθε φορά, και αυτό είναι καταπληκτικό».

Μέσα σε αυτόν τον πυρήνα της ελληνικής μουσικής σκηνής που γεννιέται και αναπτύσσεται, εκκινεί παράλληλα και το ταξίδι ενός νέου σχήματος, τα μέλη του οποίου ενώνονται μέσω της κοινής ανάγκης τους για έκφραση, όπως συμπεραίνει κανείς και με μια πρώτη ακρόαση του album: «Όλα όσα είπαμε και παραπάνω δεν θα μπορούσαν να σταματήσουν ούτε να χωρέσουν στο “Alarm”.  Η αναζήτηση συνεχίζεται όσο υπάρχει ζωντανή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και τον κοινωνικό περίγυρο. Εκτός από την ανάγκη για έκφραση, ένας από τους λόγους που κάνουμε αυτό που κάνουμε είναι το δέσιμο και η επικοινωνία που έχουμε μεταξύ μας. Είμαστε από πολύ μικροί μαζί και αυτό μάς κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη, αφού στα περισσότερα ζητήματα υπάρχει ταύτιση και κοινό state of mind. Γι’ αυτό και ό,τι θέλουμε να πούμε εξωτερικεύεται με τον πιο αβίαστο και αυθόρμητο τρόπο. Είναι απλά εμείς».

Ένα άλλο στοιχείο που δε μπορεί να αγνοήσει κάποιος σε σχέση με την πρώτη ολοκληρωμένη κυκλοφορία των Deaf Radio είναι ότι έκαναν μια δυναμική είσοδο, με fans από Ελλάδα και εξωτερικό να ακολουθούν ήδη με πολύ ενδιαφέρον τη μουσική τους. Άραγε το κοινό βρήκε τους Deaf Radio ή οι Deaf Radio το κοινό τους; «Ζούμε σε μία εποχή που είμαστε κολλημένοι σε οθόνες. Ας μην κρυβόμαστε, όμως. Οι νέες τεχνολογίες παρέχουν στον εκάστοτε δημιουργό μία ευκαιρία να απευθυνθεί σε ένα μεγαλύτερο κοινό και με έναν πιο συνολικό τρόπο, να έρθει σε επαφή με τη μουσική, να ακούσει τις απόψεις σου από συνεντεύξεις σαν κι αυτή, να δει την εικόνα που εσύ επιλέγεις να έχεις και να κρίνει αν ταιριάζει στην αισθητική του. Φυσικά και η υπερέκθεση ή η υπερβολή είναι μία μεγάλη παγίδα, όμως αυτές οι τεχνολογίες μάς έχουν σήμερα επιτρέψει να διαδώσουμε τη μουσική μας σε μέρη που ούτε το ονειρευόμασταν κάποια χρόνια πριν. Η απόλυτη άρνηση χρήσης των μέσων θα ερχόταν σε σύγκρουση με την ρίζα της δημιουργίας τέχνης: εκφράζεσαι και επιδιώκεις να εκφράσεις. Ταυτόχρονα σού δίνει την ανεκτίμητη δυνατότητα να αλληλεπιδράσεις με τον κόσμο, να τους ακούσεις, να μάθεις τι δεν “πέρασε” όπως το εννοούσες. Άρα, αναπόφευκτα, για να έχεις όλα αυτά τα κέρδη, θα πρέπει να περπατήσεις προσεκτικά στα μονοπάτια της επικοινωνίας και της εικόνας».

Με αφορμή την κυκλοφορία του  «Alarm» σε βινύλιο, το οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε μέσω Bandcamp, οι Deaf Radio διαπιστώνουν σχετικά με τη «ρεβάνς» του βινυλίου έναντι του CD, ότι «το βινύλιο βρίσκεται ξανά στα πάνω του τα τελευταία χρόνια, ενώ η συναισθηματική του αξία ήταν ανέκαθεν μεγάλη. Κάπως έτσι αποφασίσαμε και εμείς να κόψουμε βινύλιο. Η χρηστικότητα του CD από την άλλη έχει υπερκαλυφθεί από το digital».

Σε αυτό το LP λοιπόν κυκλοφορούν 9 κατά βάση κιθαριστικά κομμάτια που σε μυούν από το πρώτο δευτερόλεπτο στην εξαιρετικά δυναμική και καταιγιστική rock ταυτότητα των Deaf Radio, οι οποίοι παίρνουν, όπως λέμε, τη μουσική τους 100% στα σοβαρά.

Φτάνοντας στο «Vultures & Killers» και μαθαίνοντας ότι έμπνευση για αυτό στάθηκε το έργο «The Brothers Karamazov», αναζητήσαμε ποια άλλα αναγνώσματα, ακούσματα, θεάματα έχουν αποτελέσει έμπνευση για τους ίδιους: «Αρκετές φορές ακόμα και μια λέξη, μία εικόνα μπορεί να γίνει η αφορμή. Το “No Hay Banda” είναι εμπνευσμένο από την εμβληματική ταινία “Mullholland Drive” του David Lynch. Το “Oceanic Feeling” από την άλλη είναι ένας όρος που συναντήσαμε στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου “Το μηδέν και το άπειρο”. Πρόκειται για έναν επιστημονικό όρο που επινοήθηκε από τον Romain Rolland και επεξηγήθηκε λίγο αργότερα από τον Sigmund Freud, και ήταν η αφετηρία μας για διάφορες σκέψεις».

«Άλλες φορές» συνεχίζουν, «η σπίθα δεν είναι κάποιο άλλο καλλιτεχνικό έργο. Για παράδειγμα, το εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου, “Aggravation”, αναφέρεται στον κύκλο της αυτοκαταστροφής και της αναγέννησης, δίνοντας έμφαση στο κομμάτι της επιδείνωσης και στη δυσκολία απεγκλωβισμού από αυτή».

Αυτό το Σάββατο λοιπόν, 18 Φεβρουαρίου, οι Deaf Radio παίρνουν τις κιθάρες, το μπάσο και τα drums τους και συναντιούνται με το αθηναϊκό κοινό στο six d.o.g.s για να πατήσουν ζωντανά το κουμπί του συναγερμού – να παρουσιάσουν το πρώτο τους ολοκληρωμένο album, «Alarm», σε μια πιο «ανοιχτή» έκδοση με πολλές εκπλήξεις, όπως λένε και οι ίδιοι: «Σκοπεύουμε να είναι πραγματικά ένα μεγάλο πάρτυ – το έχουμε και εμείς ανάγκη».

Το σκηνή του six d.o.g.s θα ζεστάνουν οι Devamp Javu, με ελληνικό στίχο και πολλή ενέργεια, οι οποίοι αυτοσυστήνονται ως «η ηχητική προβολή του συλλογικού υποσυνείδητου τεσσάρων νεαρών θορυβοποιών».

Οι Deaf Radio είναι οι:
Πάνος Γκλίνος – φωνητικά / κιθάρα
Δημήτρης Σακελλαρίου – κιθάρες / φωνητικά
Αντώνης Μάντακας – μπάσο / δεύτερα φωνητικά
Γιώργος Διαθεσόπουλος – drums / δεύτερα φωνητικά

* Φωτογραφίες: Evan Maragkoudakis

Like this Article? Share it!

About The Author

: Έχει σπουδάσει Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στο χώρο της πολιτιστικής δημοσιογραφίας και της επικοινωνίας. Αγαπάει τον κινηματογράφο, τα βιβλία, τις βόλτες στην πόλη και ψιθυρίζει στίχους στο μετρό νομίζοντας ότι δεν τη βλέπει κανείς. Είναι πάντα «stuck in the middle» και η θεραπεία της για αυτό βρίσκεται στις κονσόλες και τα μικρόφωνα του TrollRadio.gr.