Music Soup: «Στη jazz δεν υπάρχει κυνικότητα – και δεν πρόκειται να υπάρξει»

Published On 21 November 2016 | By Πέννυ Γέρου | Συνεντεύξεις

Γνώρισα τους Music Soup πριν από τέσσερα σχεδόν χρόνια, όταν άκουσα για πρώτη φορά την εξαιρετική διασκευή τους στο περίφημο κομμάτι της gospel μουσικής, «Go to hell». Από την πρώτη στιγμή με εντυπωσίασε ο ρυθμός τους, το groove τους – ένα groove που διατρέχει όλη τους τη σύνθεση και δίνει την εντύπωση ότι είναι μονίμως «about» να εκραγεί.

Μόλις πληροφορήθηκα για τη νέα τους κυκλοφορία, «Cut to the Chase», αλλά και το release party που «μαγειρεύουν» σήμερα στο Baba Au Rum (Κλειτίου 6, Αθήνα)  για να τη γιορτάσουν όπως πρέπει, δε γινόταν να μην ξεκινήσει η ειδική αποστολή του Βατράχου, ο οποίος τους συνάντησε σε ένα καφέ της Φωκίωνος Νέγρη.

Μιλώντας για την προετοιμασία του νέου τους δίσκου, ο Νέστορας Δημόπουλος και η Ευγενία Καρλάφτη, το βασικό ντουέτο των Music Soup, θυμούνται όλες τις αναποδιές αλλά και τις ευχάριστες στιγμές που συνθέτουν σήμερα την εμπειρία τους από την ηχογράφησή του: «Ξέραμε ότι θα κυκλοφορήσει, και μάλιστα στην Αμερική, και μας είχε πιάσει η τελειομανία μας. Δε θέλαμε να το ακούσει κάποιος και να πει “εντάξει, τα παιδιά προσπάθησαν”».

Ο δίσκος ηχογραφήθηκε στο Χαλάνδρι, στο στούντιο Κυριαζή, με ηχολήπτη το «τέταρτο» μέλος του σχήματος, Γιάννη Λαμπρόπουλο, και σήμερα κυκλοφορεί από τη Chicken Coup (Ohio) σε συνεργασία με τη Summit Records (Arizona). Αποσπώντας μερικά «καρέ» από τις ηχογραφήσεις, η Ευγενία θυμάται το χάος να προσπαθούν να προλάβουν το χρόνο, ώστε να γράψουν όσο περισσότερα κομμάτια μπορούν, ενώ ο Νέστορας περιγράφει πώς τα κομμάτια πήραν μια εντελώς διαφορετική μορφή από αυτή που είχαν στις πρόβες κι αυτό ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για όλους.

Με αυτό το δίσκο οι Music Soup κλείνουν δέκα χρόνια έκφρασης και δημιουργίας, παρουσιάζοντας από straight-ahead, μέχρι electric, funky, pop projects, με το Βαγγέλη Κοτζαμπάση να τους συντροφεύει μόλις τα τρία τελευταία στα drums. Κάνοντας μια μικρή αναδρομή, ο Νέστορας λέει χαρακτηριστικά: «Για να μπορείς να παίξεις, πρέπει να δεις ποιο είναι το πιο δυνατό σημείο του συμπαίκτη σου και να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς για να το αναδείξεις. Συχνά γίνονται κάποιοι συμβιβασμοί για αυτό το λόγο. Με το Βαγγέλη ωστόσο δεν έχουμε κάνει κανένα συμβιβασμό. Για να καταλάβεις, πολλά από τα κομμάτια που βρίσκονται σε αυτό το δίσκο, τα είχαμε γράψει πριν αρκετά χρόνια, αλλά με το Βαγγέλη μπορέσαμε πραγματικά να τα παίξουμε».

musicsoup1

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τους Music Soup ανάμεσα στα καλύτερα σχήματα του εξωτερικού. Τα κομμάτια τους παίζονται σε δημοφιλείς jazz λίστες ανά τον κόσμο, ο νέος τους δίσκος ήταν τον Οκτώβριο στην 9η θέση του Jazzweek Chartbound, ενώ παρέμεινε για 11 εβδομάδες ανάμεσα στα top 100 jazz albums. Παρόλο που όλη αυτή η επικοινωνιακή εξωστρέφεια οφείλεται καθαρά σε λόγους παραγωγής, ο Νέστορας παραδέχεται πως «η σκέψη μου ήταν πάντα προς τα εκεί. Για να είμαστε ειλικρινείς, στο χώρο της jazz υπάρχει μια αμερικανολατρεία. Εκεί γεννήθηκε αυτή η μουσική και όλοι νιώθουν ότι εκεί είναι το κέντρο. Παρόλα αυτά είναι εξίσου σημαντικό για εμάς να την εκτιμήσει το ελληνικό κοινό».

«Υπάρχει πολύ ταλέντο στην Ελλάδα» συνεχίζει, «ίσως και περισσότερο από ό,τι σε άλλες χώρες. Είμαι σχεδόν σίγουρος για αυτό. Πιστεύω ότι όλες οι jazz μπάντες που παίζουν εδώ θα μπορούσαν να παίζουν και στην Αμερική, δεν έχουν να ζηλέψουν απολύτως τίποτα. Αν πας για παράδειγμα στο Athens Jazz Festival που γίνεται κάθε χρόνο στο Γκάζι, έχει κανείς να ζηλέψει τίποτα από το εξωτερικό;». «Το μόνο που θα μπορούσε να ζηλέψει» συμπληρώνει η Ευγενία, «είναι το θέμα της οργάνωσης – μόνο αυτό. Και ποικιλία υπάρχει – μπορείς να ακούσεις όλα τα στυλ».

Αναλύοντας περισσότερο τα στοιχεία που καθιστούν τη jazz ζωντανή, αλλά και αγνή στην Ελλάδα, αλληλοσυμπληρώνουν σχεδόν λέξη-λέξη ο ένας τον άλλον: «Στη jazz είναι πολύ δύσκολο να κοροϊδέψεις κάποιον, δεν υπάρχει κυνικότητα – και δεν πρόκειται να υπάρξει. Εξάλλου αν είσαι κυνικός, δε θα παίξεις jazz. Ειδικά στη μουσική βιομηχανία θα γίνεις κυνικός όπου υπάρχουν χρήματα. Στη jazz δεν είναι και τόσα πολλά εδώ που τα λέμε και οι άνθρωποι που παίζουμε αυτή τη μουσική το κάνουμε κυρίως για να περνάμε καλά. Κανένας δεν καταφέρνει να ζήσει πλοιυσιοπάροχα από αυτή».

Έχοντας ακολουθήσει εντελώς διαφορετικά μονοπάτια, η Ευγενία και ο Νέστορας συναντήθηκαν σχεδόν συμπτωματικά στον κόσμο των Music Soup και αυτό είναι μάλλον ό,τι προσδίδει πηγαία χημεία στη σύνθεσή τους.

Πρώτη η Ευγενία ανατρέχει στις μέρες που η μουσική ήταν αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας: «Υπήρχε πάντα μουσική στο σπίτι και αυτό μου πήρε το φόβο του λάθους. Έμαθα με τέτοιο τρόπο μουσική που δεν κατάλαβα ότι μάθαινα. Άρχισε να γίνεται ένστικτο. Με τη αδερφή μου τραγουδούσαμε τα βράδια και μετρούσαμε πότε θα μπει η μια, πότε η άλλη, και η μητέρα μου μας φώναζε να κοιμηθούμε γιατί δε θα ξυπνάμε το πρωί!».

Ο Νέστορας έπειτα ανατρέχει στα χρόνια που σπούδαζε στο Berklee College of Music της Βοστόνης: «Έμεινα σχεδόν 10 χρόνια, όσο μπορούσα να μείνω νόμιμα. Όταν επέστρεψα, ψιλοκαταστράφηκα, μου άρεσε πολύ εκεί. Είχα φίλους, είχα μια καλή ζωή, μεγάλωσα μουσικά. Ήταν μουσικοί από όλον τον κόσμο, παίζαμε, γελάγαμε πολύ. Όλα όμως έχουν το χρόνο τους. Αν μου ζητούσαν να ξαναπάω τώρα στην Αμερική, δε νομίζω ότι θα το έκανα. Κακά τα ψέματα, από ένα σημείο και μετά η μουσική γίνεται business, και αυτή τη στιγμή δε θα μπορούσα να συμβαδίσω με το business στην Αμερική. Θα προτιμούσα να πάω σε μια παραλία!». Ακόμα και εκεί ωστόσο, μάλλον δε θα εγκατέλειπε τη μουσική του, καθώς, όπως είπε και ο ίδιος: «Η έμπνευση έρχεται από τη ζωή την ίδια, όπου κι αν βρίσκεσαι».

Προς το παρόν, οι Music Soup είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με το νέο τους δίσκο, ο οποίος, αν και δεν υπάρχει σε φυσική μορφή στα ελληνικά δισκοπωλεία, υπάρχει προς αγορά σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες. «Ήδη έχουμε μαζέψει κάποια κομμάτια για το δεύτερο δίσκο και στο μεταξύ ανυπομονούμε να παίξουμε όσο περισσότερο μπορούμε όλα αυτά που έχουμε ετοιμάσει. Εξάλλου, ο στόχος κάθε μουσικού είναι να παίζει, να είναι δημιουργικός και να λύνει τα προβλήματα που τον σταματάνε».

Σήμερα η μουσική σούπα των Νέστορα Δημόπουλου (κιθάρα), Ευγενία Καρλάφτη (πλήκτρα, φωνητικά) και Βαγγέλη Κοτζαμπάση (drums), θα σερβιριστεί στο Baba Au Rum νωρίς νωρίς, από τις 21:30. Άλλωστε, όπως εύστοχα σχολίασε και η Ευγενία, «πρέπει να ξενυχτήσουμε για να ακούσουμε λίγη μουσική;».

Like this Article? Share it!

About The Author

: Έχει σπουδάσει Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στο χώρο της πολιτιστικής δημοσιογραφίας και της επικοινωνίας. Αγαπάει τον κινηματογράφο, τα βιβλία, τις βόλτες στην πόλη και ψιθυρίζει στίχους στο μετρό νομίζοντας ότι δεν τη βλέπει κανείς. Είναι πάντα «stuck in the middle» και η θεραπεία της για αυτό βρίσκεται στις κονσόλες και τα μικρόφωνα του TrollRadio.gr.