«Threesome»: Heat on, lights down, rolling and… action!
Ο rock n’ roll δυναμίτης Γιώργος Ζερβός – ο μουσικός performer που δε διστάζει να σολάρει σκαρφαλώνοντας στην οροφή του πρώτου φορτηγού που θα διασχίσει το δρόμο έξω από το μαγαζί που παίζει – συνάντησε το νέο και ταλαντούχο σκηνοθέτη Μιχάλη Κίμωνα και το αποτέλεσμα έρχεται να παίξει με το μυαλό μας σε πολλαπλά επίπεδα.
Αφορμή της συνάντησής τους είναι το video clip του Γιώργου Ζερβού για το κομμάτι «Threesome» από το δίσκο του που αναμένεται εντός του 2017 και θα κυκλοφορήσει από τη Lyst Records. Ηλεκτρισμένες κιθάρες, αλήτικο groove, αισθησιασμός – ένα τρίπτυχο επιτυχημένο, το οποίο ήρθε να αφηγηθεί κινηματογραφικά ο Μιχάλης Κίμωνας με τη σειρά του, με έναν εξαιρετικά εντυπωσιακό και ιντριγκαδόρικο τρόπο, κι ας είναι μόλις η πρώτη φορά που επιμελείται τη σκηνοθεσία μουσικού video clip.
Ο Βάτραχος φυσικά πλησίασε, ρώτησε και έμαθε για τα γυρίσματα, τις προκλήσεις και τις σκέψεις των δυο εκ των συντελεστών.
Ο Μιχάλης Κίμωνας είναι 25 ετών, ασχολείται κυρίως με τη σκηνοθεσία κινηματογράφου, καθώς και μια σειρά από hobbies που μοιάζουν περισσότερο με προετοιμασία-προπόνηση για αυτή, ενώ βρίσκεται ήδη στη διαδικασία προετοιμασίας παραγωγής μιας μικρούς μήκους ταινίας.
Πώς βρέθηκε λοιπόν ο Γιώργος Ζερβός στο δρόμο του; «Μέσω παρέας βρεθήκαμε με τον Γιώργο. Τον άκουσα σε ένα live, μου άρεσε πολύ το “Threesome”. Μου θύμισε κομμάτι από τα ‘70s. Αλλά όχι κάτι που πάει να μιμηθεί κάτι παλιό. Κάτι, μάλλον, που είναι φτιαγμένο με μια απλότητα του παρελθόντος. Μια ανεμελιά. Ήθελα να κάνω κάτι πολύ πιο vintage, αλλά δεν βγήκε στην πορεία. Η ίδια η η παραγωγή μάς πήγε αλλού. Από το vintage κρατήσαμε το αμάξι και τις κοπέλες. Και το δερμάτινο παλτό. Και τον Γιώργο, που είναι λίγο vintage».
Ο Γιώργος από την πλευρά του είχε πολύ καλό προαίσθημα εξαρχής για αυτήν τη συνεργασία: «Μου έκανε εντύπωση πόσο λεπτομερώς είχε φανταστεί το κάθε πλάνο και με τι πάθος τα περιέγραφε. Μου αρέσει να συναναστρέφομαι με ανθρώπους δοσμένους σε αυτό που κάνουν και ο Μιχάλης είναι σίγουρα ένας τέτοιος καλλιτέχνης. Όταν έχεις καλή χημεία με έναν άλλο άνθρωπο το νιώθεις από την αρχή».
«Όλα συνέβησαν απλά», αναφέρει περιγράφοντας την εμπειρία του από αυτή τη συνάντηση. «Από την απόφαση για το concept το οποίο θα ακολουθούσαμε μέχρι την υλοποίηση και την καταγραφή του υλικού. Ο Μιχάλης είναι σκηνοθέτης ο οποίος μεταδίδει αυτό που έχει στο μυαλό του. Ξέρει να επικοινωνεί τις σκέψεις του και σίγουρα εμπνέει τους συνεργάτες του. Αξίζει να αναφέρω ότι ήταν πολύ καλά προετοιμασμένος».
Όταν ξεκίνησα να παρακολουθώ το video clip του «Threesome» αναλογίστηκα αυθόρμητα πόσο καιρό έχω να συναντήσω ελληνική παραγωγή video clip, με concept και πειραματική διάθεση, κάτι αντισυμβατικό που θα με κάνει να θέλω να το παρακολουθήσω μέχρι τέλους.
Ενώ ο Γιώργος είναι fan των video clips και μπορεί να παρακολουθεί διάφορα με τις ώρες στο Youtube μέσα στη μέρα του, ο Μιχάλης φαίνεται πολύ περισσότερο συγκρατημένος σε αυτό το θέμα: «Δεν ακούω πολύ ελληνική σύγχρονη μουσική, οπότε δεν μπορώ να έχω μια τίμια εικόνα για τη θέση του video clip μέσα στην εγχώρια μουσική βιομηχανία. Έκανα, βέβαια, μια μικρή έρευνα για να δω που βρίσκεται τώρα, την αισθητική του, να δω τι χώρους χρησιμοποιούν για τα γυρίσματα… Έχω την εντύπωση ότι κινηματογραφικά έχει προχωρήσει πολύ, σε σχέση με 7 χρόνια πριν. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις. Έλλειψη στυλ σίγουρα. Και άποψης. Με φωτεινές εξαιρέσεις πάντα».
Εμπνέοντας ερωτισμό και σαγήνη, ενώ προκαλεί το θεατή να μπει στο παιχνίδι του Γιώργου Ζερβού, το video clip του «Threesome» παίζει πολύ με το ερωτικό στοιχείο και την επιθυμία, ενώ δε διστάζει να αναπαραστήσει και τη σκοτεινή της πλευρά. Παρόλα αυτά, στόχος τους δεν ήταν η πρόκληση, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Μιχάλης: «Δεν ήταν στόχος μας να κάνουμε κάτι “που να προκαλέσει”. Αφού, ούτως ή άλλως, το προκλητικό είναι μια έννοια πολύ σχετική κι αφορά περισσότερο τα target groups – την επιχειρηματική πλευρά της δημιουργίας. Δεν μπορώ να γνωρίζω τι είναι προκλητικό για τους άλλους. Μπορώ, όμως, να έχω μια ιδέα περί του τι είναι προκλητικό για μένα. Συνήθως οι προκλήσεις που αντιμετωπίζω είναι τεχνικής φύσεως και όχι ιδεολογικής: ποιος είναι ο σωστός φωτισμός, το σωστό ρούχο, η καλύτερη θέση της κάμερας κτλ».
Ακόμα κι αν ο σκηνοθέτης επιμένει στο τεχνικό κομμάτι της δημιουργίας, εγώ θα επιμείνω στο οτι το «Threesome» δεν είναι ένα ακόμη συμβατικό video clip. Βλέποντας τη μεγαλύτερη εικόνα της ελληνικής παραγωγής, μπορεί κανείς να εντοπίσει παρωχημένα στοιχεία, καθώς και μια άρνηση να αναπαραστήσουμε και να μιλήσουμε για το ερωτικό παιχνίδι και την επιθυμία: «Ναι, πιστεύω ότι έχει συντελεστεί μια παλινδρόμηση, τόσο στην τέχνη όσο και στη ζωή», λέει σχετικά ο Μιχάλης. «Αλλά δεν είναι ένας συντηρητισμός που αφορά το γυμνό, τη βία ή τη βωμολοχία. Μοιάζει περισσότερο με ένα φόβο να συμβούν τα πράγματα μέσα στο δικό τους πλαίσιο. Μέχρι και η πειραματική τέχνη έχει αποκτήσει παγιωμένο ύφος. Από την άλλη, πιστεύω πως συχνά είναι συντηρητικός ο τρόπος που διαβάζουμε τα έργα και όχι τα ίδια τα έργα. Άλλωστε, ιδιοσυγκρασιακά έργα πάντα θα υπάρχουν. Υποθέτω. Απλώς, ίσως, σε κάποιες περιόδους μοιάζει να συρρικνώνεται ο αριθμός των ανθρώπων που τα αναζητούν και να εντείνεται ο κόπος προκειμένου να φανερωθούν».
Τα ευχάριστα νέα λοιπόν, ένεκα του θέματος, είναι τρία: ο Γιώργος Ζερβός εμφανίζεται κάθε Σάββατο στο Roof Stage του Gazarte μαζί με την Εύα Τσάχρα και την Gazarte Ηouseband παρουσιάζοντας καινούρια κομμάτια από τον επερχόμενο δίσκο του, ο Μιχάλης Κίμωνας ετοιμάζει την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, και οι δυο μαζί συζητούν ήδη για το επόμενο video clip.